Přeshraniční obchod – šance i nezbytnost pro Váš internetový obchod

Elektronický obchod roste dynamicky na celém světě - i pětkrát rychleji než maloobchodní prodej v celkovém měřítku. E-commerce umožňuje svobodné nakupování zboží v obchodech, ke kterým se běžně v kamenných obchodech nedostanete. Nakupování zboží v zahraničí je přirozenou změnou spotřebitelských zvyků a tendenci, jejíž význam bude výrazně narůstat.

Přeshraniční obchod se vyvíjí téměř stejně dynamicky jako e-commerce a to i přes veškeré nesnáze, které mohou vzniknout a běžně se vyskytují na domovských trzích, např. různé měny, jazyky nebo spotřebitelská práva. Evropská unie zavedla právní předpisy pro podporu maloobchodních transakcí, které sjednocují přístup k internetovým obchodům na území evropského společenství. Výsledkem těchto opatření je to, že nakupování v Polsku, Maďarsku, Rumunsku či v Česku by se z pohledu spotřebitele mělo řídit stejnými podmínkami. Navíc právní předpisy zavedly zákaz geoblokace. |Důsledkem je zákaz dosavadních praktik prodejců, jako je blokace zákazníků z jiných zemí či automatické přesměrování spotřebitele na stránky v jeho jazyce, kde jsou ale často vyšší ceny. Přístup k zákazníkovi bude stejný bez ohledu na to zda je to tuzemský či zahraniční zákazník.

Prodejce není třeba příliš nabádat k větší expanzi a k rovnoprávnému zacházení se zákazníky, protože mezinárodní prodej se stal přirozeným způsobem vývoje vlastního internetového obchodu a velkou šanci na zvýšení prodeje, rozšíření trhu a růstu obratů. Je to také nutnost, protože tak jako české e shopy budou posílat více balíků do zahraničí, taktéž se na domovském trhu bude objevovat více nabídek mimo jiné právě ze sousedních států.

I když nyní většina mezinárodního prodeje českých produktů směřuje na západ, tak jsou trhy střední a východní Evropy přirozeným cílem expanse pro české e shopy - Slovensko, Polsko, Rumunsko a Maďarsko. Je to i z důvodů větší dynamiky vývoje těchto trhů v porovnání s vyzrálými západními trhy.
Made by weboski